بهترین مارک چسب حرارتی چیست؟ ویژگی های بهترین برند چسب تفنگی

ارسال کننده:Sepidarang
۲۷ بهمن ۱۴۰۰

چسب مایع یکی از کاربردی‌ترین چسب‌ها برای مصارف خانگی است، اما برای بعضی از نیازهای کاربران مناسب نیست. چسب حرارتی نوعی چسب سیلیکونی است که با ذوب شدن، خواص چسب مایع را هم پیدا می‌کند. اگر بهترین مارک چسب حرارتی را انتخاب کنید، محصولی دارید که هم مانند چسب مایع بین دو سطح پخش می‌شود و آن‌ها را به هم می‌چسباند و هم مانند چسب سیلیکونی استحکام زیادی دارد.

در این مقاله بررسی می‌کنیم بهترین مارک‌‌های چسب حرارتی چه ویژگی‌هایی دارند. بعد از آن هم یکی از بهترین برندهای موجود در بازار را معرفی می‌کنیم و درباره ویژگی‌های آن صحبت خواهیم کرد. در پایان این مقاله می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از چسب‌های بازار برای شما کاربرد مورد نظر شما مناسب‌تر است.

 

بهترین مارک چسب حرارتی برای چه کاربردهایی مناسب است؟

 

بهترین مارک چسب حرارتی برای چه کاربردهایی مناسب است

 

چسب‌های حرارتی یکی از انواع محصولات همه کاره هستند که هم سطوحی با جنس‌های مختلف را به یکدیگر می‌چسبانند و هم می‌توانند برای درزگیری کاربرد داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با اینکه چسب حرارتی چیست حتما مقاله دیگر ما در این رابطه را بخوانید.

اجسام و سطوحی که جنس‌های خاصی چون فلز یا سنگ دارند، فقط با چسب‌های مخصوص می‌چسبند، اما بهترین مارک چسب حرارتی معمولا برای چسباندن این سطوح هم کاربرد دارد. در ادامه به مهم‌ترین کاربردهای چسب حرارتی اشاره می‌کنیم.

  • چسباندن سطوح کاغذی و مقوایی، چوبی، فلزی، سرامیکی و قطعات الکترونیکی.
  • درزگیری سطوح باریک یا کوچک.
  • چسباندن متریال مورد استفاده در کارهای هنری مانند پارچه، فوم و… .

شناخت انواع چسب حرارتی موضوعی است که باید پیش از خرید محصول به آن توجه داشته باشید و نوع متناسب با کاربرد مورد نظرتان را انتخاب کنید. در قسمت‌های بعد توضیحات بیشتری درباره انواع چسب حرارتی ارائه خواهیم داد.

 

 

انواع چسب حرارتی

انواع چسب‌های حرارتی در دو نوع لوله‌ای و گرانولی ساخته می‌شوند. چسب‌های لوله‌ای همان چسب‌‌هایی هستند که داخل تفنگ مخصوص قرار می‌گیرند، ذوب می‌شوند و سطح را می‌چسبانند. از آنجایی که استفاده از این مدل متداول‌تر است، برخی از افراد تصور می‌کنند بهترین مارک چسب حرارتی تنها همین یک مدل را دارد.

چسب گرانولی

 

چسب‌های گرانولی بیشتر در موارد صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربرد محدودتری دارند. این چسب‌ها در دستگاه‌های اتوماتیک صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با نام چسب دانه‌ای هم شناخته می‌شوند. چسب‌های دانه‌ای معمولا برای مصرف‌کنندگان خانگی کاربرد چندانی ندارند و بخاطر نیاز به دستگاه‌های مخصوص برای ذوب شدن، در خانه نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 

 

مزایای استفاده از بهترین چسب حرارتی

به طور کلی اگر استفاده از چسب حرارتی مزیت‌هایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم.

  • استفاده از آن‌ها آسان است و نیازی به تخصص ندارد.
  • به سطوح مختلف می‌چسبد.
  • تا پیش از ذوب شدن تاریخ انقضا ندارد.
  • نسبت به بسیاری از چسب‌‌های صنعتی هزینه مناسب‌تری دارد.

حال اگر بهترین چسب حرارتی را انتخاب کرده باشید، از مزیت‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم هم بهره‌مند خواهید شد.

  • چسب برای مدت زیادی بدون تغییر شکل روی سطح باقی می‌ماند.
  • مدت زمان خشک شدن آن نه آنقدر کم است که فرصت چسباندن سطوح روی هم نباشد و نه آنقدر زیاد است که سطوح روی هم بلغزند.
  • در برابر نور خورشید، رطوبت و تغییرات دمایی مقاوم است. البته باید توجه داشته باشید که اگر دمای محیط از دمای ذوب چسب بیشتر شود، چسب ذوب خواهد شد و خواص خود را از دست می‌دهد.
  • انعطاف‌پذیر است و حتی در برابر ضربه هم مقاومت دارد. (البته تراشیدن یا ضربه محکم ممکن است به بافت چسب آسیب برساند و آن را از سطح جدا کند).

 

معایب عدم استفاده از بهترین برند چسب تفنگی چیست؟

 

بهترین برند چسب حرارتی

 

اگر از برندهای نامعتبر یا ناشناخته چسب حرارتی بخرید، کیفیت محصول را به بخت و اقبال واگذار کرده‌اید. یعنی حداقل ۵۰ درصد احتمال دارد چسبی که خریده‌اید، کیفیت مورد نظر شما را نداشته باشد.

در ادامه بررسی می‌کنیم چالش‌های عدم خرید بهترین برند چسب تفنگی چیست.

  • چسب خیلی زود یا خیلی دیر خشک می‌شود.
  • چسب بعد از خشک شدن بیش از حد نرم و انعطاف‌پذیر است و با کوچک‌ترین فشار جدا می‌شود.
  • چسب در برابر تغییرات دما، تابش خورشید و رطوبت مقاوم نیست.
  • دوام چسب زیاد نیست و بعد از مدتی از سطح جدا می‌شود.

 

بهترین مارک چسب حرارتی

تجربه نشان داده است که برند لازیو جزو لیست بهترین مارک چسب حرارتی در بازار است. در ادامه انواع چسب حرارتی برند لازیو را معرفی می‌کنیم و درباره آن‌ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

 

انواع چسب حرارتی لازیو

چسب سیلیکون حرارتی باریک لازیو

سایز چسب باریک
ابعاد ۷.۴ × ۲۷۰ میلیمتر
تعداد لوله در بسته 20 عدد
وزن تقریبی ۱۰۰۰ گرم (هر لوله ۵۰ گرم)
کشور تولید کننده ترکیه

 

 

چسب حرارتی باریک، بهترین مارک چسب حرارتی

 

چسب حرارتی لازیو یک محصول همه کاره است و بهترین مارک چسب حرارتی موجود در بازار شناخته می‌شود. مدل باریک این چسب بیشتر برای کارهای ظریف و هنری استفاده می‌شود. سرعت ذوب شدن این چسب زیاد است و اگر تفنگ چسب حرارتی قبلا داغ شده باشد، به محض اینکه چسب سیلیکون حراتی باریک را داخل تفنگ قرار دهید، ذوب خواهد شد.

مزایا

  • استحکام زیاد
  • مناسب برای کارهای ظریف
  • اضافه نکردن حجم به سطوح یا بین آن‌ها
  • مناسب برای پوشاندن تمام حفره‌ها و درزهای سطح

معایب

  • زمان خشک شدن نسبتا کوتاه و نیاز به عملکرد سریع
  • ذوب شدن در دمای خیلی بالا و برگشت‌پذیر

 

چسب حرارتی ضخیم

سایز چسب ضخیم
ابعاد ۱۱.۳ × ۲۷۰ میلی‌متر
تعداد لوله در بسته 20 عدد
وزن تقریبی ۱۰۰۰ گرم (هر لوله ۵۰ گرم)
کشور تولید کننده ترکیه

 

چسب حرارتی ضخیم، بهترین مارک چسب حرارتی

 

چسب سیلیکون حرارتی ضخیم لازیو برای تفنگ‌هایی استفاده می‌شود که با چسب سایز بزرگ کار می‌کنند. این چسب‌ها صنعتی‌تر هستند و برای درزگیری و چسباندن سطوح بزرگ‌تر به کار می‌روند. چسب‌های حرارتی لازیو در برابر افزایش و کاهش دما و رطوبت محیط هم مقاوم هستند. به همین دلیل برای پوشاندن درزهای کوچک هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در حالت کلی چسب درزگیر یا چسب آکواریوم به عنوان بهترین چسب‌ سیلیکونی برای پوشاندن درزها شناخته می‌شود.

مزایا

• دوام بالا بدون تغییر حالت
• مقاومت زیاد
• قابل استفاده در فضاهای روباز و سرپوشیده

معایب

  • خروج حجم زیاد چسب از تفنگ و اححتمال کثیف شدن سطح کار
  • سختی در جدا کردن از روی سطح بعد از استحکام

 

 

 بیشتر بخوانید: چسب حرارتی از کجا بخرم

 

نکاتی که هنگام خرید چسب حرارتی باید به آن توجه کنید

 

نکاتی که هنگام خرید چسب حرارتی باید به آن توجه کنید

 

چسب‌های باکیفیت، هنگام ذوب شدن خاصیت کشسانی دارند و می‌توانند دو سطح را به خوبی به یکدیگر بچسبانند. چسب‌های حرارتی مرغوب، بعد از خشک شدن مقاومت بالایی دارند و حتی اگر تحت فشار قرار بگیرند، باز هم از سطح جدا نخواهند شد. آن‌ها همچنین در برابر رطوبت و دمای بالا مقاوم هستند. این موضوع اهمیت خرید بهترین مارک چسب حرارتی را نشان می‌دهد.

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید چسب باید به آن توجه داشته باشید، عبارت است از:

  • سایز لوله چسب باید با تفنگی که خریداری کرده‌اید، هماهنگ باشد.
  • اگر همیشه به برق دسترسی دارید، چسب‌های برقی برای شما مناسب هستند. در مقابل اگر برق همیشه در دسترستان نیست، چسب‌های شارژی را خریداری کنید.
  • تفنگ‌های مختلف توان حرارتی متفاوتی دارند؛ اگر توان حرارتی تفنگ شما زیاد است یعنی چسب سریع ذوب می‌شود، پس نباید آن را به حال خود رها کنید. تفنگ‌هایی که توان حرارتی کم‌تر دارند، به زمان بیشتری برای ذوب کردن کارتریج چسب نیاز خواهند داشت.

هنگام خرید تفنگ چسب حرارتی، نکاتی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید مطمئن شوید دستگاه خوبی را خریداری کرده‌اید. اما همه لوله‌های چسب تفنگی از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و فقط در سایز باهم تفاوت دارند. تا زمانی که از چسب استفاده نکرده باشید، نمی‌توانید تشخیص دهید که کیفیت خوبی دارد یا خیر. به همین دلیل تنها راه برای اطمینان از خرید محصول باکیفیت، انتخاب بهترین مارک چسب حرارتی است.

 

 

 

قیمت بهترین برند چسب حرارتی

قیمت چسب حرارتی یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب محصول مناسب است. برخی از برندها، چسب حرارتی باکیفیت بالا تولید می‌کنند اما از آنجایی که قیمت زیادی دارند، خرید آن‌ها برای مردم مقرون به صرفه نیست. چسب لازیو با وجود اینکه وارداتی هستند و از کشور ترکیه وارد ایران می‌شوند، گران قیمت نیستند. قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌ های بهترین مارک چسب حرارتی است.

مجموعه سپید آرنگ نماینده مستقیم برند لازیو در ایران است و محصولات این برند را بدون واسطه عرضه می‌کند. به همین دلیل چسب‌های حرارتی را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد و امکان ارسال محصولات به سراسر کشور را فراهم کرده است. با خرید اینترنتی از سپید آرنگ بهترین مارک چسب حرارتی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل خواهید گرفت.

 

کلام آخر
در این مقاله درباره انتخاب بهترین مارک چسب حرارتی صحبت کردیم. برند لایو یکی از برندهایی است که از جنبه‌های مختلف به کیفیت محصولات خود توجه دارد. این برند چسب‌های مختلفی تولید می‌کند و اکثر آن‌ها در بازار به عنوان محصولات باکیفیت شناخته می‌شوند. اگر به تازگی قصد استفاده از چسب حرارتی را دارید و به دنبال بهترین برند هستید یا اگر قبلا از برندهای دیگر استفاده می‌کرده‌اید و اکنون از کیفیتشان راضی نیستید، پیشنهاد می‌کنیم یک بار استفاده از چسب حرارتی لازیو را امتحان کنید.


2 نظرات برای "بهترین مارک چسب حرارتی چیست؟ ویژگی های بهترین برند چسب تفنگی"

  1. لک گفت:

    میخوام چسب حرارتی بخرم و برام سواله که بهترین مارک چسب حرارتی چیه؟ یه محصولی که جنسش مقاوم باشه و محکم بچسبه و البته خیلی زود هم خشک بشه.

    1. درود به شما همراه گرامی
      ما در این مقاله به بررسی موارد موردنیاز جهت انتخاب بهترین مارک چسب حرارتی پرداخته ایم. شما می توانید با در نظر گرفتن تمام این نکات چسب حرارتی موردنظر خود را انتخاب کنید. شرکت سپید آرنگ ایرانیان نوین چسب های برند ترکیه را ارائه می دهد که کیفیت بسیار بالایی نسبت به محصولات موجود در بازار دارد. شما میتوانید از طریق لینک زیر محصولات برند چسب لازیو را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =