خرید و قیمت چسب قطره ای (ساندیسی) Lazio

چسب قطره ای

اکثر افراد می‌دانند چسب قطره ای چیست، زیرا این محصول بیشتر از اینکه صنعتی باشد، در منازل و برای کاربردهای خانگی استفاده می‌شود. چسب‌ها انواع مختلفی دارند و ویژگی‌ها،‌ مواد تشکیل دهنده و کاربردهای هرکدام از آن‌ها متفاوت است.

چسب قطره ای محصولی است که قابلیت چسباندن انواع اجسام کوچک و متوسط در کوتاه‌ترین زمان ممکن را دارد و از آنجایی که در بسته‌بندی‌های کوچک عرضه می‌شود، اضافه نمی‌ماند و خشک نمی‌شود. در این اینجا با قابلیت‌ها و ویژگی‌های چسب ساندیسی و قطره ای آشنا خواهید شد.

چسب قطره ای چیست؟

چسب قطره ای یکی از انواع چسب‌های همه کاره و مایع است که برای سطوحی از جنس‌های مختلف کاربرد دارد. قدرت چسبندگی بالا و خشک شدن زودهنگام، دو ویژگی مهم این محصول به شمار می‌رود.

ماده اصلی تشکیل دهنده این محصولات، سیانو اکریلات است که با سطوح اسیدی واکنش نشان می‌دهد. چسب قطره ای به انگلیسی با نام Super glue شناخته می‌شود و محصولی تک جزئی است که استفاده از آن ساده‌تر است.

چسب قطره ای ویسکوزیته پایینی دارد و جزو محصولات رقیق محسوب می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود برای کاربردهای ظریف‌تر هم مناسب باشد؛ در کارهای هنری و صنایع حساسی چون دندانپزشکی،‌ ویسکوزیته چسب اهمیت بسیاری دارد.

چسب‌های قطره‌ای معمولا شفاف و بدون رنگ هستند. همچنین با مقدار کمی از آن‌ها، می‌توان قطعات مورد نظر را چسباند و نیازی نیست بیش از حد چسب‌کاری انجام داد. در نتیجه وقتی از این قطعات استفاده می‌کنید، ظاهر سطح تغییری نمی‌کند. البته برای اینکه ترک‌ها و آثار چسب‌کاری دیده نشود، باید با دقت زیادی چسب را به سطح بزنید و مراقب باشید فقط قسمتی که می‌خواهید به آن آغشته شود.

انواع چسب قطره ای

چسب قطره ای تنوعی ندارد، اما از آنجایی که برندهای گوناگون این محصول را تولید می‌کنند، افراد به دنبال شناخت انواع چسب قطره ای و کیفیت هرکدام از آن‌ها هستند. این چسب‌ها همچنین در حجم‌های مختلف بسته‌بندی می‌شوند.

بر این اساس، انواع چسب قطره ای عبارت است از:

  • چسب ساندیسی
  • چسب‌های دو گرمی
  • چسب‌های سه گرمی
  • چسب‌های ۵۰ تا ۷۵ گرمی

چسب قطره ای محصول قدرتمندی است که با مقدار کمی از آن، می‌توان سطوح مورد نظر را چسباند. گفته می‌شود که هر قطره از این محصولات برای چسباندن ۶ سانتی‌متر از سطح کفایت می‌کند.

از آنجایی که طول عمر این محصول بعد از باز شدن بسته‌بندی زیاد نیست و بعد از چهار الی هشت هفته خشک می‌شود، بهتر است با توجه به مقدار مورد نیاز برای مصرف حجم مناسب آن را خریداری کرد. چسب‌های کوچک ۲ و ۳ گرمی معمولا برای کاربردهای خانگی کفایت می‌کنند.

چسب ساندیسی چیست؟

چسب ساندیسی یکی از انواع چسب قطره ای است که بسته‌بندی منحصر به فردی دارد و با نام چسب ۵۰۲ هم شناخته می‌شود. این محصولات هم در وزن‌های مختلف وجود دارند، اما وزن متداول آن‌ها ۷۰ گرم است.

همانطور که گفتیم، نوع چسب باید با توجه به مقداری که نیاز دارید، انتخاب شود. چسب ساندیسی معمولا برای کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در کاربردهای صنعتی تعداد یا حجم سطوحی که باید چسبانده شود، معمولا زیاد است و خرید محصولاتی با بسته‌بندی‌های بزرگ‌تر صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

ویژگی‌های چسب ساندیسی

پیش از هرچیز باید بدانید که چسب قطره ای و چسب ساندیسی هر دو یک محصول هستند. اما مدل ساندیسی در بسته‌بندی‌های بزرگ‌تری عرضه می‌شود و برای افرادی که زیاد از این محصول استفاده می‌کنند، مناسب است.

فروش عمده چسب قطره ای و چسب ساندیسی

در ادامه ویژگی‌های این نوع چسب را می‌خوانید.

  • به کمک این مدل چسب می‌توان اجسام مختلف از جمله شیشه، کاغذ و… را چسباند.
  • برای چسباندن قطعات مختلف به مقدار کمی چسب نیاز دارید و لازم نیست تمام سطح از چسب اشباع شود.
  • چسب قطره ای بی‌ رنگ است و تغییری در ظاهر سطوح ایجاد نمی‌کند.
  • چسبندگی بالایی دارد و پاک کردن آن از روی پوست و ناخن کار ساده‌ای نیست. برای پاک کردن باید از حلال‌های مخصوص چسب استفاده کرد.
  • این چسب در زمان کوتاهی خشک می‌شود. اما برای اطمینان از دوام، بهتر است سطح چسبانده شده را چند ساعت تحت فشار قرار دهید.
  •  روغن، بنزین و الکل جزو حلال‌های قدرتمند بسیاری از انواع چسب‌ها هستند که روی چسب ساندیسی و قطره ای تأثیر چندانی ندارند.
  • سطوحی که با این محصولات چسبانده شده‌اند، حتی با قرار گرفتن در معرض هوای گرم یا رطوبت هم جدا نمی‌شوند. البته حرارت مستقیم روی این چسب‌ها تأثیر می‌گذارد.

فروش عمده چسب قطره ای بزرگ لازیو

چسب ساندیسی لوله مخصوصی دارد که می‌توان آن را به درب تیوب وصل کرد. به کمک این لوله، حجم چسب خارج شده، قابل کنترل است و ناگهان روی سطح پخش نمی‌شود. در دفعات بعدی استفاده نیز می‌توان به کمک سوزن مسیر را باز کرد تا دوباره چسب از لوله خارج شود و بتوان از آن استفاده کرد.

کاربرد چسب قطره ای

چسب قطره ای یک محصول همه کاره است که تقریبا هر سطحی را می‌چسباند. جالب است بدانید که این محصول در چسباندن سطوح متخلخلی چون کاغذ یا چسب عملکرد بهتری دارند. در ادامه به تعدادی از کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم.

  • چسباندن قطعات ریز به خصوص در کارهای هنری
  • چسباندن سطوحی از جنس‌های مختلف به یکدیگر از شیشه و پلاستیک گرفته تا سطوح چرمی، فلزی و سرامیکی
  • چسباندن قطعات ظریف مدارهای الکتریکی یا دستگاه‌های حساس
  • چسباندن سنگ
  • صنایع ساخت تجهیزات پزشکی، دندان‌پزشکی و آرایشی
  • چسباندن چوب، نئوپان و MDF

روش استفاده از چسب قطره ای

چسب‌های قطره‌ای و ساندیسی همه کاره هستند و امکان چسباندن انواع سطوح با استفاده از آن‌ها وجود دارد. اما اگر قرار است سطحی که تاکنون امتحان نکرده‌اید را با آن بچسبانید، ابتدا لازم است چسب را روی بخش کوچکی از سطح بزنید.

در صورتی که چسب با سطح واکنش نداد و تغییری در ظاهر آن ایجاد نشد، مراحل زیر را برای چسباندن قطعه مورد نیازتان در پیش بگیرید.

  • سطح را کامل تمیز کنید. هیچ گرد و غباری نباید روی سطح وجود داشته باشد؛ همچنین سطح نباید خیس باشد.
  • بهتر است هنگام کار از لباس مخصوص و دستکش استفاده کنید تا اگر به چسب آغشته شد، مشکلی وجود نداشته باشد.
  • اگر خروجی چسب مسدود شده،‌ یک سوزن ته‌گرد از آن عبور بدهید تا مسیر خروجی باز شود. البته بعضی از کارخانه‌ها، سوزن مخصوص برای باز کردن مسیر چسب را در بسته‌بندی قرار می‌دهند.
  • در صورتی که از نازل‌های مخصوص استفاده می‌کنید، آن را در مسیر خروجی تیوب قرار بدهید.
  • مقداری به بدنه چسب فشار وارد کنید تا حجمی که می‌خواهید از نازل خارج شود. به آرامی خروجی را روی سطحی که قصد چسباندن دارید، بکشید.
  • دو سطحی که می‌خواهید به یکدیگر بچسبند را به یکدیگر بچسبانید و بین یک تا دو دقیقه دو قسمت را به هم فشار بدهید.
  • برای خشک شدن چسب، سطوح را تحت فشار قرار بدهید.

مدت زمان خشک شدن چسب قطره ای

این چسب بعد از ۵ تا ۹۰ ثانیه خشک می‌شود و دو سطح را به هم می‌چسباند. اما برای فیکس شدن نهایی، باید دو سطح را بین ۸ تا ۲۴ ساعت تحت فشار قرار داد تا به یکدیگر بچسبند.

مدت زمان خشک شدن چسب قطره ای به نوع سیانو اکریلات به کار رفته در آن هم بستگی دارد، اما این محصول به عنوان یکی از سریع‌ترین چسب‌های موجود در بازار شناخته می‌شود.

روش پاک کردن چسب قطره ای

یکی از مهم‌ترین چالش‌های کار با چسب قطره ای، سخت پاک شدن آن است. این محصولات سریع خشک می‌شوند و روی سطح باقی می‌مانند؛ آن‌ها حتی از روی پوست دست هم به سختی پاک می‌شوند. ساده‌ترین روش‌ها برای پاک کردن چسب قطره ای و ساندیسی را در ادامه نام می‌بریم.

  • تراشیدن چسب از روی سطح در صورت امکان
  • استفاده از مواد شیمیایی چون استون و تینر
  • نرم کردن چسب با استفاده از مخلوط آب گرم و صابون، وازلین یا مایع لباسشویی

معایب چسب قطره ای چیست؟

در قسمت‌های قبلی به معایب این محصول اشاره کردیم، اما در ادامه به صورت دقیق‌تر این نقاط ضعف را بررسی می‌کنیم.

  • سیانو اکریلات موجود در چسب ممکن است با سطح واکنش نشان بدهد و آن را خراب کند.
  • در صورت خشک شدن چسب روی سطح، پاک کردن آن سخت خواهد بود.
  • ترکیبات شیمیایی چسب خطرناک هستند؛ اگر در سطح گسترده از این محصول استفاده کنید، باید فضا تهویه کافی داشته باشد تا گازهای شیمیایی روی شما اثر نگذارد. همچنین باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار بگیرد، زیرا در صورت بلعیده شدن، مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد می‌کند.
  • چسب حتی در بسته‌بندی‌ هم ممکن است خشک شود و بعد از مدتی قابل استفاده نخواهد بود.

اگر بسته‌بندی باز نشده باشد، ماندگاری چسب یک سال خواهد بود و بعد از باز شدن بسته‌بندی،‌ احتمالا یک تا دو ماه بعد خشک می‌شود.

برای افزایش طول عمر محصول، قبل از باز شدن آن را در یخچال نگهداری کنید و بعد از باز شدن، آن را در دمای اتاق نگه دارید. همچنین بعد از استفاده، تیوب چسب را محکم ببندید تا هوا به آن وارد نشود .

قیمت چسب قطره ای

قیمت چسب قطره ای با توجه به برند و حجم آن تعیین می‌شود. برای کاربردهای صنعتی،‌ قیمت چسب ساندیسی به صورت عمده نسبت به خرید تکی آن به صرفه‌تر است؛ به همین دلیل مجموعه‌های بزرگ این محصول را به صورت عمده خریداری می‌کنند.

چنین مجموعه‌هایی حجم زیادی از چسب را در مدت زمان کوتاهی مصرف می‌کنند، به همین دلیل با دوام کوتاه محصول بعد از باز شدن بسته‌بندی مشکلی نخواهند داشت.

نکته‌ای که هنگام خرید چسب قطره ای بزرگ باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت محصول است. برندهای ناشناخته محصولاتشان را با هزینه کم‌تری می‌فروشند؛ اما به اندازه محصولات اورجینال کاربردی نیستند و ممکن است بعد از چسباندن، دوام زیادی نداشته باشند. خرید محصولات اورجینال از برندهای معتبر باعث آسایش خاطر شما از چسبیدن با دوام محصول می‌شود.

فروش عمده چسب قطره ای با بهترین قیمت

قیمت چسب ساندیسی و قطره ای به برند تولیدکننده آن‌ها نیز بستگی دارد. این محصول در بازار داخلی هم با برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی عرضه می‌شود. البته بسیاری از برندهای داخلی، تیوب‌هایشان را با چسب‌های چینی پر و به بازار عرضه می‌کنند.

اما در بازار، برندهای ترکیه و انگلیسی هم وجود دارند که محصولاتشان از کیفیت بالایی برخوردار است. قیمت چسب قطره ای و ساندیسی وارداتی بخاطر کیفیت بیشتری که این محصولات دارند، معمولا بالاتر است.

انتخاب مرکز خرید چسب نیز در قیمت آن تأثیر دارد. با خرید از عرضه‌کننده مستقیم چسب ساندیسی یا قطره ای می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

نمایندگی فروش عمده چسب قطره ای

مجموعه سپید آرنگ نمایندگی مستقیم چسب‌های برند لازیو است. لازیو انواع مختلف چسب‌ها از جمله چسب قطره ای را تولید می‌کند و محصولات آن هم در مصارف خانگی و هم در مصارف صنعتی حرف اول را می‌زنند. چسب ساندیسی و قطره ای لازیو در بازار ایران جزو بهترین محصولات است و امتحان خود را برای کاربردهای مختلف پس داده.

اگر از نمایندگی فروش عمده چسب قطره ای این محصولات را خریداری کنید، می‌توانید هزینه کم‌تری بابت چسب قطره ای قوی بپردازید و خرید بدون واسطه انجام دهید.

مجموعه سپید آرنگ امکان ارسال چسب‌های مختلف به نقاط مختلف کشور را فراهم کرده است. شما می‌توانید انواع چسب‌های صنعتی و ساختمانی به همراه گان و لوازم مخصوص برای استفاده از آن‌ها را سفارش دهید و در مقصد مورد نظرتان تحویل بگیرید.

در حال نمایش 3 نتیجه